Kérdésed van?    Telefon: +36 70 635 3250    

A mentális egészség megőrzése koronavírus idején

lead_mentalisegeszseg

Lehet-e ma a boldogságról beszélni, amikor nemcsak Magyarország, hanem az egész világ válságban van a koronavírus miatt? Azt gondolom, nemcsak lehet, hanem kell is, és talán még jobban van rá szükségünk mint valaha.

A boldogságszintünket alapvetően 2 tényező határozza meg: a pozitív érzelmek előállításának a képessége, függetlenül a külső körülményektől, és a megküzdési stratégiánknak a fejlettségi szintje, azaz mennyire tudunk hatékonyan alkalmazkodni az élet kihívásaihoz. A mentális egészségünk megőrzése a kezünkben van, és ebben az időszakban fontos hogy mind a saját, mind a családunk mentális egészségének védelmében foglalkozzunk a boldogsággal is.

Kevesen tudják, hogy a pozitív érzelmek, azok sokkal többet tesznek értünk annál, mint hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. A pozitív érzelmek csökkentik a stresszt, segítenek feldolgozni a lelki problémákat, erősítik az immunredszert, védik a szívet, egészségesebb élethez segítenek hozzá. Ugye ez a boldogságszintünk növelésének egyik alapvető tényezője. A másik oldalon viszont foglalkoznunk kell a lelki ellenálló képességünk fejlesztésével is, hogy talpon maradhassunk a megpróbáltatások közepette is.

A nehéz időkben keményen helytálló személyek 3 fő személyiségvonással rendelkeznek:

  • Elkötelezettséggel,
  • kontrollképességgel és a
  • kihívások vállalásával.

Az elkötelezettség azt jelenti, hogy rendelkezünk egy életcéllal, elhivatottak vagyunk a családunk, a munkánk, a közösségünk iránt, amely irányultságot ad az életünknek. Ami még több erőfeszítésre sarkall, és az erőfeszítés révén nyer értelmet az életünk. Az elkötelezettség azt jelenti, hogy az ember hisz annak értelmességében, amit csinál.

A kontrollképesség a külső belső kontroll attitűdre utal. A külső kontrollos személy a vele történő eseményeket általa irányíthatatlannak véli, a belső kontrollos hite szerint képes uralni élete eseményeit.

A kihívások vállalása azt jelenti, hogyan fogjuk fel a minket érő életeseményeket. A nehézségeket kihívásként érdemes felfogni és nem fenyegetettségként, és el kell tudnunk fogadni, hogy életünkben egy valami biztos, az a változás.

Szakemberek szerint a változásra való nyitottságnak van a legnagyobb szerepe a hatékonyan megküzdő emberek működési repertoárjában, melynek lényege a fejlődési lehetőség. Persze, mindig az a legnehezebb, hogyan építsünk be új viselkedési repertoárt az eddigi megszokott működési rendszerünkbe.

Ebben szeretnénk segíteni neked, a családodnak, a munkatársaidnak a Jobb Veled a Világ Alapítvány csapatával.

Március 23-tól elindítottuk a #jobbveledavilágotthon programsorozatunk, melynek keretén belül hétről hétre egy komplett eszközcsomagokat teszünk közzé családok számára, pedagógusok számára, egyfajta kiegészítő boldogságprogram csomagot, mellyel színesíthetitek a tanulást és a gyerekekkel való otthoni foglalkozást, játékokat. Továbbá olyan tudástárat is elérhetővé teszünk napról napra, ami felnőtteknek, időseknek szól, és aminek a célja a mentális egészség megőrzése.

Hol tudjátok letölteni ezeket a tudásanyagokat?

A gyerekeknek, pedagógusoknak, szülőknek szóló eszközcsomag a boldogsagora.hu oldalon elérhető és a felnőtteknek és idősebbeknek szóló tudástár pedig a jobbveledavilag.hu oldalon elérhető. Ne feledjétek, minden helyzet egy fejlődési lehetőséget nyújt a számunkra! És bár a boldogságról nehéz beszélni ezekben a napokban, én mégis azt kívánom, hogy az apró örömök révén találjunk boldogságot ebben a megváltozott helyzetben is!

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával elfogadod a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close