Kérdésed van?    Telefon: +36 70 635 3250    

Az 5 legrosszabb szokás, amit elkövetsz a boldogságod érdekében

dalszoveg-irasrol

Az előző blogcikkemben arról volt szó, hogy milyen lépések változtatták meg az életemet. Habár nagyon egyszerűnek tűnhetnek, de mégis ez volt számomra a 4 legnehezebb lépés, hiszen teljesen magam mögött kellett hagynom az addigi gondolkodásomat, szokásaimat.

A szokások már beleivódnak a mindennapjainkba, és nagy kitartás kell hozzá, hogy megváltoztassuk őket. Ebben sokat segít, ha felismerjük, hogy ezek nem jó gondolatok, cselekvések, mert ártanak nekünk.

De mi van, ha a szokásaink nem tűnnek rossznak, sőt, azt gondolhatjuk, hogy elősegítik a célunkat?

Ha az a célod, hogy hosszútávon boldog lehess, elhoztam neked 5 gondolatot, ami első ránézésre segít, de igazából megakadályoz abban, hogy kiegyensúlyozott és pozitív legyél.

Mindig pozitív akarsz lenni

Nem az a cél, hogy elnyomjuk és eltöröljük a negatív érzéseket, hiszen azok megtörténnek. A cél az, hogy megnöveljük a pozitív tapasztalatok mennyiségét.

Ez azt jelenti, hogy nem kell mindig mosolyognod, nem kell mindenhez jó képet vágnod, nem kell elfordulnod az élet nehézségeitől. Sőt, nézz szembe velük, és kezdj velük valamit!

A pozitív érzések táplálása azt jelenti, hogy felfedezzük a béke, a szeretet, és az öröm jelenlétét az életünkben, melyek olyan menedéket nyújthatnak, ahová mindig visszatérhetünk, és ahonnan újult erővel ismét elindulhatunk.

Úgy engeded el a dolgokat, hogy magadba zárod az érzéseket

Mind az Iránytű a boldogsághoz, mind pedig a Sorsfordító önbecsülés című könyvemben szó van az elengedés fontosságáról. Viszont ezt nem szabad összetéveszteni a „szőnyeg alá söpréssel”.

Ugyanis az elengedés nem feltétlenül azt jelenti, hogy elengeded azt a személyt, aki bántott, és többé nem lépsz kapcsolatba vele. Talán az elengedés és a megbocsátás az egyik legkomplexebb folyamat a boldogsághoz vezető út felé, hiszen több szakaszból áll.

A haragot és a többi negatív érzelmet csak úgy tudod megváltoztatni, ha sikerül átkeretezned azt a történetet, ami kiváltotta belőled a jelenlétüket. Például ha megpróbálod a másik személy szemszögéből nézni a helyzetet, és rájössz az ő indítékaira, sokkal könnyebben fogsz tudni együttérezni vele, vagy megérteni a tettei mögötti valódi szándékot.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jogosnak kell elfogadnod a másik tettét, vagy egyet kellene értened vele, egyszerűen csak arról van szó, hogy a saját testi-lelki egészséged érdekében eszközöket keresel arra, hogy kiold magadból a haragot, a sérelmet, ami a belső békéd és örömöd útjában áll.

Folyamatosan a kívánt állapotra fókuszálsz, nem éled meg a jelen szépségét

Nagyon fontos, hogy vizualizáld a rövid és hosszú távú céljaidat, hiszen, ha tudod, mit akarsz, az már egyből önbizalmat adhat. Érdemes leírni a célokat, mert úgy még tisztábban tudod megfogalmazni őket.

Viszont nagyon sok ember elköveti azt a hibát, hogy miután kitűzte maga elé a céljait, a boldogságot is hozzájuk párosítja. Ez azt jelenti, hogy a boldogságot egyfajta győzelemként értelmezi, nem egy adott állapotként. Sokszor hallottam már, hogy úgy kezdték a mondatot, hogy „Majd boldog leszek, ha…”, „Akkor leszek igazán boldog, ha..”.

Ha a jelen körülmények között nem tudsz boldog lenni, akkor bármit elérhetsz, nem fog hosszútávon boldoggá tenni. A győzelem megélése nagyon intenzív, de nem tart sokáig, míg a pozitív lelki jóllét állapota még a legrosszabb napokon is veled van.

Legyenek álmaid, de ne büntesd magad azzal, hogy a jövőben akarsz boldog lenni! Tűzz ki magadnak apró célokat, hogy ne veszítsd el a lendületed, és élvezd minden nap az apró változást, miközben megkeresed a jelen helyzetben azt a dolgot, ami boldoggá tehet.

Mindig a lehető legrosszabb verziót képzeled el

Az agyad arra van programozva, hogy aszerint cselekedjen, ami elvárhatóan történni fog.

A pszichológusok ezt „elváráselméletnek” nevezik. Dr. Marcel Kinsbourne, a New School for Social Research kutatója ezt úgy magyarázza, hogy a várakozásaink agyi mintázatokat hoznak létre, amelyek épp olyan valóságosak, mint azok, amelyeket a megtörtént események formálnak.

Ez azt jelenti, hogy egy esemény előzetes elképzelése ugyanazokat a neuronokat aktiválja, mintha tényleg a valóságban zajlana. Mivel az agy előrejelzések alapján cselekszik, ezért nagyon fontos a lehető legjobb jövőt elképzelnünk a magunk számára, hogy ezeknek az elképzeléseknek a tapasztalatára reagáljon. Erről szólnak az Iránytű a boldogsághoz című könyvemben a Fedezd fel a Jót a jövőben gyakorlatai.

Nem biztatod magad, mert az egoista szokás.

Vajon a személyes boldogságodra való törekvés nem túlságosan énközpontú és önző dolog?

A válasz határozott nem!

Felmérések bizonyítják, hogy éppen a boldogtalan emberek a leginkább egoisták, antiszociálisak, mert hajlamosak csak magukkal foglalkozni, bezárkózni, búslakodni, sőt ellenségessé válni. A fájdalom miatt túlságosan önmagára koncentrál az ember.

Ez azt jelenti, hogy a boldogság megteremtéséből nem csak te húzol hasznot, hanem a családod is, és tágabb értelemben a társadalom is, hiszen nem reménykedhetünk abban, hogy a világ egy jobb és élhetőbb hely lesz, ha nem törekszünk erre a saját életünkben.

És mivel a pozitív megerősítések segítenek kialakítani benned a tartós boldogságot, ezért bátran alkalmazd őket, amennyiszer csak szükséged van rá!

„Az életben a fejlődés titkos összetevője mindig ugyanaz: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!”

Gyakoroljuk együtt a pozitív orientáció készségszintű elsajátítását ősszel! 13 városba látogatok el, hogy együtt tölthessek veletek pár órát, és együtt énekeljünk lélekemelő, önfejlesztő dalokat.

Tarts velem! >> www.elnijottem.hu

 

VÁRJ!

Bagi Bella

Bagdi Bella és zenekara:

Élni jöttem

KONCERT AZ ÉLETBÁTORSÁGRÓL

Országjáró élménykoncert 13 helyszínen

Feltölt, fejleszt és motivál!

Ott a helyem! »

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával elfogadod a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close