Kérdésed van?    Telefon: +36 70 635 3250    

Top 10 relaxációs technika gyerekeknek

Top 10 relaxációs technika gyerekeknek

A mai stresszes és feszült életmód a gyerekekre is átragad. Egyrészt a családban is ez a minta, másrészt is iskola is feszített tempót, teljesítménykényszert és állandó versengést vár el. És bár a rendszeres pihenés és kikapcsolódás a kisgyerek számára alapból is járna, korunkban még inkább szükségük van rá.

A pihenés fizikai síkon segíti az izmok ellazulását, nyugtatja az immunrendszert, fokozza az immunrendszer működését és javítja az alvás minőségét. Lelki síkon azonban még ennél is többet tesz az egészségük érdekében: támogatja a koncentrációt, a pozitív gondolkodást, javítja a memóriát, a tanulási képességeket, a kreatívitást, növeli az önbizalmat, az önbecsülést és engedi szárnyalni a képzeletet.

Mi felnőttek is nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak, terhelhetőbbek és türelmesebbek vagyunk, ha kipihenjük magunkat, éppúgy igaz ez a kicsikre is. És bár a pihenésre az alvás az egyik legjobb módszer, néhány relaxációs technika elsajátításával bármikor beiktathatunk néhány pihentető percet a gyerekek mindennapjaiba.

Top 10 relaxációs technika gyerekeknek

1. Firkálás

Adj a gyerek kezébe tollat, papírt és kérd meg, hogy firkáljon. A nem irányított rajzolás vagy a kontrollálatlan színezés nemcsak remek lazító technika, de a kreativitást is fejleszti.

2. Felhők bámulása

Üljetek az ablakba vagy feküdjetek le a fűre és nézzétek a felhőket. A fehér báránykák lassú úszása lecsendesíti az elmét, és ahogy ide-oda fújja őket a szél, különböző formákat is észrevehettek. Nagyon jó játék.

3. Álmodozás

Nagyon rossz megoldás, hogy sokan szeretnék leszoktatni a gyerekeket az álmodozásról, pedig az álmodozás fejleszti a kreatívitást, segít a célok kitűzésében is. Kérd meg,hogy néhány percre csukja be a szemét, és csak engedje hogy jöjjenek a gondolatok a fejében.

4. Zenehallgatás

A nyugtató zene segít fókuszálni. Keress neki nyugtató zenét, hallgassatok együtt meditációs CD-t, vagy a Pozitív gyerek vagyok című dalt:

Világomban minden rendben vanItt a Világomban minden rendben van CD többi dalába is belehallgathatsz »

5. Vizualizáció

A vizualizáció a célok elérésének egyik legjobb módja. Segít lelassítani az elmét, és a negatív gondolatok elengedésében. A gyönyörű színek játékát a gyerekek könnyen el tudják képzelni, és bámulatosan gyorsan csökkenthető a stressz.

Kérd meg a kicsit, hogy csukja be a szemét és képzelje el a kedvenc színét, amitől békésnek érzi magát. Aztán képzelje el, hogy minden egyes lélegzetvétellel egyre inkább az a szín jelenik meg a kis testén, és folytassa addig, amíg teljesen abban a színben nem látja magát. Érezze a melegséget, a békét, a nyugalmat.

6. Tudatos táplálkozás

Nagyon jó játék és az érzékeket is fejleszti a tudatos étkezés. Adj neki különböző aszalt gyümölcsöket, és kérd meg lassan, egyenként egye meg őket. Mesélje el, hogy milyen ízük volt, mit érzett, miközben ette őket. Ezzel a módszerrel olyan dolgokat is felfedezhet, amelyeket egyébként nem.

7. Mély lélegzés

A mély légzés lassítja a szervezet stresszre adott természetes reakcióját, csökkenti a vérnyomást és segít kézbe venni az irányítást. Egyszerűen csak kérd meg, hogy vegyen egy mély lélegzetet, tartsa bent egy pillanatra, majd lassan fújja ki. Ismételje addig, amíg nyugodtnak nem érzi magát.

8. Irányított lazítás

Az irányított lazítás nagyon jó módszer a stressz enyhítésére. Menjetek végig minden egyes testrészen, kezdjétek a feje tetejéről. Kérd meg, hogy először feszítse meg az adott testrészt, majd engedje ellazulni. Mindegyik testrésznél ismételjétek meg 3x a gyakorlatot.

9. Nevetés

A nevetés az egyik legjobb stresszoldó, ezért ügyelj rá, hogy minden nap sokat nevessen a gyermeked. Bohóckodjatok, csikizd, táncoljatok, nézzetek vicces meséket stb.

10. Meditálás

Az iskolában és a később a munkahelyen is hasznát veszi a kicsi, ha minél korábban megtanul meditálni. Egyszerűen csak tegye össze a kezét az ölében, csukja be a szemét és kezdjen el lassan lélegezni. Számolja a belégzéseket, egészen 50-ig. Majd a végén lassan, koncentráltan fújja ki a levegőt.

A Boldog Iskolákban rendszeresen gyakorolják a gyerekek a relaxációt. Nézd meg, hogy lehetne a te gyermeked iskolája is Boldog Iskola »

Neked is van egy bevált módszered? Meséld el kommentben!

Kapcsolódó írások

Így neveld környezettudatosságra a gyereket

Talán nem is gondolnád, de a környezettudatos életmódban a legnagyobb feladat a a szülőkre hárul, hiszen Földünk egészségéért szülőként mi magunk és az utánunk következő generáció is sokat tehet. Ehhez azonban el kell engednünk a megszokott, környezetromboló szokásokat és új, […] Elolvasom »

7 tipp, hogy boldog gyereket nevelj

Akinek gyermeke van, csak egyetlen dologra vágyik, hogy abból a pici emberből boldog, egészséges lelkületű felnőttet neveljen. A gyereknevelés legnagyobb nehézsége ugyanakkor, hogy sosem tudhatod, hogy jó úton jársz-e. A végeredményt majd csak 15-20 év múlva láthatod. Akkor viszont már […] Elolvasom »

A boldog emberek 10 szokása

“Semmi okom nincs, hogy boldognak érezzem magam” – hallottam az elmúlt évek alatt már több ezerszer is. Jó ha tudod azonban, hogy a boldogságra nem kell, hogy jó okod legyen. Mi több, néhány új szokással napok alatt te is boldogságot […] Elolvasom »

VÁRJ!

Bagi Bella

TARTS VELEM JÚNIUS 23-ÁN BUDAPESTEN!

A BŐSÉG MEGTEREMTÉSE

ELŐADÁS-GYAKORLAT-KONCERT

Ott a helyem! »

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával elfogadod a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close