Kérdésed van?    Telefon: +36 70 635 3250    

5+1 mód, hogy optimistábban gondolkodj

Magyarország messzeföldön híres rendkívül pesszimista gondolkodásmódjáról. Biztosan te is ismersz olyan embert, aki bármilyen hírt hall, azonnal a legrosszabb forgatókönyveket pörgeti végig a lelki szemei előtt. Te azonban ne tartozz közéjük, mutatok 5+1 szuper módszert, hogyan tudsz optimistábban gondolkodni.

Miért gondolkodunk negatívan?

A negativitás valamiféle védekező mechnizmus. Hiszen ha elég alacsonyan tartjuk az elvárásokat, akkor nem is csalódhatunk túl nagyot, ha a dolgok nem a legjobban alakulnak. Ez a hozzáállás ugyanakkor több szempontból is romboló hatású.
Ha eleve a rossz bekövetkeztére várunk, sokkal nagyobb eséllyel is valósul meg, mintha inkább a jobb verzióra készülnénk.
A folyamatosan negatív hozzáállás miatt sokan elpártolhatnak tőlünk, hiszen mindenki a pozitív megerősítést, pozitív kisugárzást keresi.

Számos kutatás bizonyította ugyanakkor, hogy az optimista emberek az élet számos területén jobban járnak, legyen az magánélet, munka, iskola, sport, egészség vagy kapcsolatok.

Jó hír, hogy az optimista gondolkodás tanulható

Biztosan te is hallottad már a félig tele vagy félig üres pohár történetét. Ezúttal ahhoz adok neked segítséget, hogyan tudod átprogramozni az agyadat, hogy képes legyél az életet a pozitív oldaláról nézni, és a jövőben inkább félig teli lásd azt a bizonyos poharat.

1. Menj előre

A kutatások szerint, ha valami rossz dolog történik, a pesszimisták mindig magukat hibáztatják, és ettől képesek napokig szenvedni. Az optimisták azonban elkönyvelik a rossz eseményt, és máris azon gondolkodnak, mi legyen a következő lépés, hogyan tudnák a helyzetből a lehető legjobbat kihozni.

Tipp: Ha azon kapod magad, hogy negatívan gondolkodsz és magadat hibáztatod, állj meg egy pillanatra és vegyél egy nagy levegőt. Tudatosítsd, hogy nem te vagy a hiba oka, még akkor is, ha te rontottál el valamit. Tűzz ki azonnal egy célt, hogyan tudod jó irányba terelni a dolgokat és kezdd el azonnal a megvalósítást.

2. Próbáld újra

A pesszimistákra jellemző a “nekem úgysem sikerül”, “úgysem tudom megcsinálni” mentalitás. Az optimisták azonban kitartóan tesznek a céljaik eléréséért és biztosan tudják, hogy a kitartásuk meghozza a gyümölcsét.
Az optimizmusod erősítéséhez hallgasd rendszeresen a Minden nap boldogság vár rám című dalt!

A Minden nap boldogság vár rám A bőség megteremtése CD-n jelent meg.

3. Keresd az optimista emberek társaságát

A pesszimista emberek állandó negatív hozzáállásukkal nagyon gyorsan képesek lehúzni az ember hangulatát és energiaszintjét, ezért a legtöbben kerülik őket. A pozitív emberek ezzel szemben jó hatással vannak másokra, motiválnak, energiát adnak. Keresd te is a pozitív emberek társaságát, figyeld, hogyan reagálnak, mit csinálnak, hogyan látják a dolgokat, milyen szokásaik vannak.

Nagyon sok pozitív visszajelzéset kapok az Életformáló pozitivitás CD-n található dalokról is. A rajta hallható 8 alapelv megmutatja, hogyan javíthatsz az életminőségeden, miként birkózz meg a problémáiddal, hogyan élj tartalmas életet és hogyan valósítsd meg a benned lévő legjobbat.

Ez a cd nem pusztán okos tanácsok gyűjteménye, hanem mindegyik alapelvhez tartozik egy egy dal, vagy meditáció. Hallgass bele a többi dalba is itt »

4. Használd az erősségeidet

Jó módszer a pozitivitás erősítésére, ha az eddigieknél jobban előtérbe helyezed az erősségeidet. Válassz ki és írd le 5 meghatározó erősségedet, és a következő 1 hétben használd minden egyes nap ezeket az erősségeket eltérő módon. Lehet az a kreatívitás, a kezdeményezőkészség, a kíváncsiság, a önzetlenség stb. a lényeg, hogy erősítsd magadban, mi mindenre vagy képes.

5. Vezess sikernaplót

A mindennapi hajtásban képesek vagyunk háttérbe szorítani az elért sikereket. Ha azonban ezeket minden nap tudatosítod, azzal erősíted magadban, hogy jól mennek a dolgok, nincs miért pesszimistának lenni. Írj le a sikernaplódba minden nap 3 dolgot, ami aznap nagyon jól sikerült.

+1. Próbáld ki a hálalevelet

Hetente egyszer írj egy hálalevelet, amiben megköszönöd valakinek, hogy kedves volt hozzád, jót tett veled vagy segített valamiben. A levelet persze add is át az illetőnek. A hála érzése elképesztő módon tudja befolyásolni a boldogságunkat. Ha pedig boldognak és hálásnak érzed magad, akkor az optimista gondolkodás is könnyebben megy majd.

Használd a szavak erejét is az optimista gondolkodás eléréséhez! Töltsd le ingyen a 333 önbecsülésnövelő megerősítést!

333_pozitiv_megerosites

Neked is van egy jó módszered? Írd meg kommentben!

Kapcsolódó írások

5 legjobb módszer a pozitív megerősítések gyakorlásához

Nagyon érdekes, hogy valamennyien pozitív gondolkodásmóddal születünk, aztán ezt az Élet, a kudarcok, a csalódások valahogy fokozatosan kiölik belőlünk. Felnőttként aztán előttünk a feladat, hogy a helyes mederbe tereljük a gondolkodásunkat és feltornásszuk az önbecsülésünket. Az a tapasztalatom, hogy az […] Elolvasom »

A pozitivitás 10 pozitív érzelme – mikor érezted utoljára őket?

A legfrissebb tudományos eredmények alátámasztják, hogy a pozitivitás nem csak, hogy hatással van az egészségre és a sikerre, hanem meg is teremtheti azt. Barbara Fredrickson, a pozitív pszichológia mozgalom egyik világhírű kutatója, aki munkásságát eddig a pozitív érzelmek kutatásának szentelte, […] Elolvasom »

A pozitivitással kapcsolatos 6 legfontosabb tudományos tény

A pozitivitás jó érzést kelt. A pozitivitás kiterjeszti az elmét, szélesíti a látóteret, észrevesszük a nagyobb összefüggéseket. A pozitivitás erőforrásokat teremt a létezésünk számára és jobbá tesz bennünket. A pozitivitás az ellenálló képesség motorja. Vagyis a pozitivitás teszi lehetővé, hogy […] Elolvasom »

VÁRJ!

Bagi Bella

ÉVZÁRÓ ÜNNEPI KONCERT DECEMBER 29-ÉN!

HELYSZÍN: BUDAPEST, KŐRÖSI CSOMA SÁNDOR KULTURÁLIS KÖZPONT

Gyere, tarts velünk! »